Uppdateringar om Männskliga Rättigheter.

30.12.2014 15:57

Idag sitter jag och lägger in de männskliga rättigheterna på vår hemsida. 

Julen har passerat och många är det som har förhandlat sig och som stressat livet ur sig för att få allt klart till jul. 
Många är det också som inte har kunnat göra en jul för sin familj. Människor som inte har råd, inte har hem eller inte har möjlighet att fira julen med sina nära och kära av en eller annan anledning. Jag känner en enorm tacksamhet för att kunna få leva det liv jag har och ännu mer påmind blir jag när jag siter här och jobbar. Fn´s stadga om männskliga rättigheter är alltså dagens ämne.

Vad är männskliga rättigheter för dig ?

Försöker du själv att tänka på dessa rättigheter eller är det självklart för dig att ha mat hus och arbete?

Jag har valt att lägga in varje rättighet som ett eget inlägg. Blir lite lättare att läsa detta då tycker jag.

/Neta